Hoe ziet LIV eruit?

LIV bestaat uit 6 thema’s. Elk thema bevat 8 tot 10 creatieve, speelse mini-interventies die in tijdsduur variëren van 5 minuten tot lesvullend. Leuke oefeningen waarmee een groep in beweging komt, of juist tot rust. Waarmee leerlingen in gesprek gaan met elkaar of iets alleen doen. De oefeningen bevatten eenvoudige taal en maken gebruik van beeld en (instructie) video’s. De oefeningen kunnen op elk gewenst moment worden ingezet, bijvoorbeeld als onderdeel van de eigen lesmethode of passend bij de behoefte van de klas. De oefeningen zijn ontwikkeld en getest in co-creatie met de leerlingen van het Kentalis College in Utrecht.

Ontdek aan de hand van 54 opdrachten hoe LIV jouw leerlingen kan helpen lekker in hun vel te zitten.

Met dit soort oefeningen gaan leerlingen aan de slag als ze LIV gebruiken!

Opdracht: Vriendschap vieren

Wat hoort er bij vriendschap? Bestaat er een recept? Lees goed wat je nodig hebt en ga er samen mee aan de slag.

Opdracht: Geven en ontvangen

Je ziet de omtrek van jouw linker- en rechterhand. Schrijf op je linkerhand wat je fijn vindt om van iemand te krijgen. Zet op je rechterhand wat je blij maakt om te geven.

Gevoels­thermometer

Geef op een schaal van 0 – 10 aan hoe lekker je nu in je vel zit. Schrijf onder de thermometer op waarom je dat cijfer kiest. Je mag ook emoticons of afbeeldingen gebruiken om te laten weten hoe jij je voelt.